Zamknij

Szeroka droga nad morze. Otwierają ostatni odcinek nowej "siódemki"

12:22, 17.08.2022 Redakcja Aktualizacja: 10:14, 18.08.2022
Skomentuj S7 Pieńki - Płońsk. Fot. GDDKiA / Krzysztof Nalewajko S7 Pieńki - Płońsk. Fot. GDDKiA / Krzysztof Nalewajko

W środę (17.08) w godzinach popołudniowych drogowcy planują otworzyć ostatnie 9 kilometrów drugiej jezdni drogi ekspresowej S7 - pomiędzy węzłami Dłużniewo i Płońsk Północ. To dobra wiadomość dla kierowców, bo całą trasę z Warszawy do Gdańska będzie można pokonać znacznie wygodniej, nich dotychczas. Niestety część utrudnień pozostanie aż do października.

Udostępnienie S7 w układzie dwujezdniowym do ruchu nie oznacza zakończenia prac - informuje w komunikacie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Utrudnienia pozostają

Na odcinku pomiędzy węzłami Dłużniewo i Płońsk Północ kierowcy będą korzystać już z jezdni w kierunku Warszawy. Zgodnie z zapowiedzią wykonawcy, do 26 sierpnia wykonane zostaną docelowe przewiązki w pasie rozdziału i bariery ochronne. Dlatego też kierowcy na razie będą mieli do dyspozycji po jednym pasie ruchu przy ograniczeniu prędkości do 60 km/h.

Ponadto na połączeniu obwodnicy Płońska z nowo wybudowaną trasą (węzeł Ciechanów) wyremontowana zostanie istniejąca nawierzchnia - na jezdni w kierunku Gdańska na długości 600 m oraz 70 m w stronę Warszawy. 

Na czas remontu jezdni w kierunku Gdańska zamknięta zostanie łącznica z DK50. Objazd będzie się odbywał przez węzeł Płońsk. Wykonane zostanie również nowe oznakowanie poziome. W miejscu realizowanych prac jezdnie będą zawężone do jednego pasa ruchu, a prędkość ograniczona do 60 km/h.

Na pozostałej części trasy, od Napierek do Dłużniewa, ruch odbywa się pełnym przekrojem jezdni przy ograniczeniu prędkości do 80 km/h. Docelową organizację ruchu drogowcy będą wdrażać stopniowo we wrześniu i październiku, czyli po zakończeniu wszystkich prac.

[FOTORELACJA]2144[/FOTORELACJA]

Jak przebiegała przebudowa “siódemki”?

Budowę 71 km drogi ekspresowej S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: 

  • Napierki - Mława (ok. 14 km), 
  • Mława - Strzegowo (ok. 21,5 km), 
  • Strzegowo - Pieńki (ok. 22 km) 
  • Pieńki - Płońsk (ok. 13,7 km). 

Prace budowlane na trzech odcinkach od Mławy do Płońska rozpoczęły się jesienią 2019 roku, natomiast na odcinku Napierki - Mława wiosną 2020 roku. Inwestycja obejmowała budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska.

W ramach inwestycji powstało między innymi 70 obiektów inżynierskich oraz dziewięć węzłów: 

  • Mława Północ, 
  • Mława Wschód, 
  • Mława Południe (obecnie można na nim zawrócić, a pełną funkcjonalność zyska po wybudowaniu drogi wojewódzkiej nr 544)
  • Żurominek, 
  • Strzegowo Północ, 
  • Strzegowo Południe, 
  • Glinojeck, 
  • Pieńki Rzewińskie
  • Dłużniewo. 

Powstają też cztery Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP): Pepłowo I, Pepłowo II, Ćwiklinek i Dłużniewo. 

Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ruchu z obciążeniami nawierzchni 11,5 tony na oś.

Droga warta prawie 2 miliardy

Łączny koszt inwestycji wynosi 1,6 mld zł.

Wykonawcą trzech odcinków jest konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe, które buduje odcinki:

  • Strzegowo - Pieńki za kwotę 516,2 mln zł, 
  • Pieńki - Płońsk za 311,7 mln zł,
  • Napierki - Mława za kwotę 294,7 mln zł. 

Wykonawcą odcinka Mława - Strzegowo jest konsorcjum firm PORR oraz PORR Bau. Wartość tego kontraktu to 446,1 mln zł.

Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej łącznie wynosi 1 043 836 933,77 zł.

(Redakcja)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%