Udostępnienie S7 w układzie dwujezdniowym do ruchu nie oznacza zakończenia prac - informuje w komunikacie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
?Na #S7 pomiędzy węzłem Dłużniewo a połączeniem z obw. Płońska w stronę Warszawy kierowcy mają już 2⃣ pasy ruchu. W kierunku Gdańska 1⃣ pas, a po uzupełnieniu oznakowania poziomego udostępnimy 2⃣ pas. Więcej➡️https://t.co/0X06XHSjKy #FunduszeUE #mazowieckie pic.twitter.com/28BiRlw85u
— GDDKiA Warszawa (@GDDKiA_Warszawa) August 17, 2022
Na odcinku pomiędzy węzłami Dłużniewo i Płońsk Północ kierowcy będą korzystać już z jezdni w kierunku Warszawy. Zgodnie z zapowiedzią wykonawcy, do 26 sierpnia wykonane zostaną docelowe przewiązki w pasie rozdziału i bariery ochronne. Dlatego też kierowcy na razie będą mieli do dyspozycji po jednym pasie ruchu przy ograniczeniu prędkości do 60 km/h.
Ponadto na połączeniu obwodnicy Płońska z nowo wybudowaną trasą (węzeł Ciechanów) wyremontowana zostanie istniejąca nawierzchnia - na jezdni w kierunku Gdańska na długości 600 m oraz 70 m w stronę Warszawy.
Na czas remontu jezdni w kierunku Gdańska zamknięta zostanie łącznica z DK50. Objazd będzie się odbywał przez węzeł Płońsk. Wykonane zostanie również nowe oznakowanie poziome. W miejscu realizowanych prac jezdnie będą zawężone do jednego pasa ruchu, a prędkość ograniczona do 60 km/h.
Na pozostałej części trasy, od Napierek do Dłużniewa, ruch odbywa się pełnym przekrojem jezdni przy ograniczeniu prędkości do 80 km/h. Docelową organizację ruchu drogowcy będą wdrażać stopniowo we wrześniu i październiku, czyli po zakończeniu wszystkich prac.
[FOTORELACJA]2144[/FOTORELACJA]
Budowę 71 km drogi ekspresowej S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne:
Prace budowlane na trzech odcinkach od Mławy do Płońska rozpoczęły się jesienią 2019 roku, natomiast na odcinku Napierki - Mława wiosną 2020 roku. Inwestycja obejmowała budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska.
W ramach inwestycji powstało między innymi 70 obiektów inżynierskich oraz dziewięć węzłów:
Powstają też cztery Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP): Pepłowo I, Pepłowo II, Ćwiklinek i Dłużniewo.
Nawierzchnia drogi zostanie wykonana z betonu cementowego i dostosowana do ruchu z obciążeniami nawierzchni 11,5 tony na oś.
Łączny koszt inwestycji wynosi 1,6 mld zł.
Wykonawcą trzech odcinków jest konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe, które buduje odcinki:
Wykonawcą odcinka Mława - Strzegowo jest konsorcjum firm PORR oraz PORR Bau. Wartość tego kontraktu to 446,1 mln zł.
Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wysokość dofinansowania z Unii Europejskiej łącznie wynosi 1 043 836 933,77 zł.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz