Zamknij

Co to jest pozycjonowanie marki?

12:59, 12.08.2021
Skomentuj

Pozycjonowanie marki w Internecie stanowi fundament dla konstrukcji rozpoznawalnego biznesu, który będzie przyciągał klientów swoim logiem i świadczył o jakości oferowanych produktów lub usług. Kreacja wizerunku niosącego określony przekaz wymaga precyzyjnych działań, które wytworzą zaufanie klientów do marki (oraz Google) i pozwolą na wyróżnienie jej na tle konkurencji. Przyjrzyjmy się bliżej zagadnieniu pozycjonowania marki, omawiając elementy składowe całej strategii. Warto zastanowić się, co to pozycjonowanie marki z perspektywy rozwoju biznesu i zapewniania firmom długotrwałych rezultatów.


Czym jest pozycjonowanie marki w Internecie?


Pozycjonowanie marki następuje w oparciu o szereg czynników, które sprawiają, że klienci (i Google) nabierają zaufania do brandu, a marka staje się autorytetem w swojej branży. Pozycjonowanie ma wiele korzyści m.in. zwiększenie ruchu na stronie, wzrost konwersji, sprzedaży czy zdobywanie lojalnych i zadowolonych klientów.
Pozycjonowanie marki w Internecie polega przede wszystkim na budowaniu przeświadczenia, że promowana firma jest ekspertem w swojej branży, a jednocześnie dba o dobro klientów i pracowników. Wysokie oceny, transparentność, świetna obsługa klienta, przyjazna strona, łatwość wyszukiwania informacji o firmie - te elementy sprawiają, że użytkownik ma poczucie bezpieczeństwa, a w jego świadomości marka zaczyna kojarzyć się pozytywnie.

Jak pozycjonować markę przedsiębiorstwa?


Jednym z fundamentów, na których może się opierać pozycjonowanie dla marki, pozostaje wartościowa treść, czyli content marketing. Odbiorcy prawie zawsze włączają ten element do oceny jakości oferty. Dobrze pozycjonowana marka tworzy content dla różnych odbiorców i kanałów oraz bierze pod uwagę różne etapy sprzedaży - od poszukiwań produktu, aż po jego użytkowanie. Content marketing to m.in. eksperckie artykuły na blogu firmowym, artykuły w branżowych serwisach (i wartościowy link bulding), infografiki, webinary, poradniki dotyczące korzystania z produktu, raporty z badań, case study itp. Promowanie marki w internecie bierze pod uwagę również inne kanały dystrybucji treści, dlatego prócz tworzenia contentu pod wyszukiwarki, należy komunikować się z klientami za pomocą social mediów. Ludzie mają tendencję do większego zaufania markom, które są otwarte, transparentne i chętnie dzielą się swoją ekspercką wiedzą na temat danego wycinka rzeczywistości. Im częstszy kontakt użytkownika z marką i jego dobre doświadczenia, tym lepiej.

Kolejnym ważnym aspektem pozycjonowania marki są pozytywne opinie np. w Google Moja Firma. Dzięki dobrej reputacji firma zdobywa coraz większą ilość kliknięć, odsłon, wydłuża się czas przebywania użytkownika na stronie internetowej. Jednocześnie silny brand to więcej zapytań związanych z nazwą firmy i jej produktem.



Stworzenie linii asortymentu, jaki niesie w sobie kilka unikatowych atrybutów, znacznie pomaga w konstruowaniu określonego wizerunku marki. Oferowanie dóbr lub usług lepszych niż konkurencja pozwala wybić się spośród tłumu i daje argument w procesie przekonywania klienta do zakupu. Pozycjonowanie marki musi uwzględniać aspekt oryginalności. Funkcjonowanie w branży o wysokim nasyceniu podażą nie oznacza, że dana firma nie ma możliwości odszukania w sobie czynnika wyróżniającego na tle konkurencji. Warto dołożyć starań, aby strategia pozycjonowania wizerunku od samego początku stanowiła zbiór przemyślanych działań, prowadzących do jednego celu. Budowa statusu własnej marki w oczach klientów zajmuje czas, a miotanie się pomiędzy kilkoma różnymi wizjami i częste zmienianie kierunku działań nie przynosi spodziewanych rezultatów.

Przekaz marketingowy powinien być wiarygodny i podawany w prostej formie - szybkiej w odbiorze i łatwej do zrozumienia. Nowi użytkownicy nie są zainteresowani pogłębianiem relacji z danym przedsiębiorstwem, jeśli już na samym początku zostaną przytłoczeni ogromem skomplikowanych informacji. Prostota świadczy o profesjonalizmie, a stawianie na jakość informacji kosztem ich ilości procentuje dobrymi wynikami.

Skuteczne planowanie strategii pozycjonowania marki wymaga wiedzy z zakresu marketingu, biznesu, psychologii zachowań konsumenckich, SEO oraz specjalistycznych informacji o działalności konkretnego przedsiębiorstwa. Dlatego większość przedsiębiorstw decyduje się skorzystać z pomocy zewnętrznej od profesjonalnych agencji. Wśród nich wyróżnia się Artefakt.pl, który na przestrzeni kilkunastu lat zaskarbił sobie uznanie przedsiębiorców działających w różnych branżach. Warto zapoznać się z ofertą na pozycjonowanie marki od Artefakt.pl, która tworzy dla przedsiębiorców skuteczną strategię marketingową bazującą na aktualnej wiedzy i trendach rynkowych.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%