Przedmiotem konsultacji będą dwa zaproponowane przez kolejarzy warianty przebiegu nowej linii kolejowej. Oba z nich są nie do przyjęcia dla władz i mieszkańców Wieliszewa, drugi dodatkowo zaburzyłby funkcjonowanie Legionowa. Wydaje się, że optymalnego rozwiązania w tej sprawie nie ma.
Wariant 4 (niebieski) zakłada całkowicie nową trasę dla mającej powstać linii kolejowej - zarówno na terenie Legionowa, jak i Wieliszewa. Rozwidlenie ma pojawić się już na terenie lasu - pomiędzy Warszawą Choszczówką, a Legionowem. Nowe tory zbliżą się do Legionowa w okolicy ulicy Grudzie. Tam zostaną poprowadzone planowanym tunelem pod placówką IMGW oraz Centrum Szkolenia Policji w kierunku miejscowości Łajski. Za ul. Kościelną w Łajskach tory ponownie zostaną wyprowadzone na powierzchnię ziemi. Dalej nowa linia kolejowa pobiegnie w stronę Kałuszyna i dalej do rzeki Narew w kierunku miejscowości Kikoły.
Wariant 6 (zielony) zakłada, że trasa nowej linii do Nasielska będzie pokrywała się częściowo z obecną linią. Dla mieszkańców Legionowa oznacza to przede wszystkim poszerzenie terenu, na którym obecnie znajdują się tory. W nieco innej sytuacji są mieszkańcy Gminy Wieliszew. Wariant ten zakłada, że pomiędzy stacją kolejową w Chotomowie, a stacją w Janówku - mniej więcej w połowie drogi - powstanie odgałęzienie. Nowe tory zostaną poprowadzone pomiędzy miejscowościami Janówek Pierwszy i Krubin w stronę rzeki Narew i przekroczą ją na wysokości miejscowości Czarnowo.
Ze szczegółami poszczególnych wariantów można się zapoznać w poniższym artykule:
[ZT]118343[/ZT]
Więcej na temat spotkania w Wieliszewie pisaliśmy w poniższej wiadomości:
[ZT]119354[/ZT]
[ZT]119259[/ZT]
MAX09:02, 23.02.2023
Jako mieszkaniec Legionowa uważam że tylko wariant niebieski
Dariusz13:46, 24.02.2023
Nie wiem po co jest cała ta dyskusja i rozważamy warianty trasy kolejowej która w zasadzie nie daje nic mieszkańcom Legionowa ani Wieliszewa
Dzieli miejscowości i dzieli mieszkańców, po co to wszystko, tylko po to aby pociąg w stronę Olsztyna czy Gdańska pojechał 7-11 minut szybciej
Dariusz16:50, 24.02.2023
Jako uzupełnienie. Tylko jeden z tych wariantów zakłada budowę tunelu i przynajmniej 4 wiaduktów. Wydamy miliardy tylko po to aby przyśpieszyć pociągi w kierunku Nasielska o całe 7 minut
Wstyd że coś takiego jest nawet proponowane a w zasadzie narzucane mieszkańcom. jak widać to Bizancjum jest strasznie bogate i nie ma co robić z pieniędzmi
To że kolej nie zostawiała rezerwy terenu pod rozbudowę linii to ich problem, nie mieszkańców. Niech teraz wyburzają wiadukty w Płudach i Choszczówce
0 0
Jako mieszkaniec Wieliszewa tylko i wyłącznie wariant zielony