W Dzienniku Ustaw opublikowano ustawę o zmianie ustawy o aplikacji mObywatel oraz niektórych innych ustaw.
Zgodnie z nowymi przepisami do dokumentów funkcjonujących w formie elektronicznej dodano również legitymację nauczycielską.
„mLegitymację wydaje się w terminie 14 dni od dnia nawiązania stosunku pracy w szkole” – czytamy w ustawie
mLegitymacja nauczycielska będzie zawierać:
- imię i nazwisko nauczyciela
- wizerunek twarzy nauczyciela
- nazwa i adres siedziby szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony
- numer mLegitymacji
- data wydania mLegitymacji
Numer mLegitymacji jest ustalany w systemie informacji oświatowej.
Elektroniczna legitymacja potwierdza zatrudnienie za stanowisku nauczyciela i jest wydawana bezterminowo.
W ustawie określono jednak przypadki, w których mLegitymacja może zostać unieważniona:
- rozwiązania albo wygaśnięcia stosunku pracy nauczyciela;
- zmiany nazwy szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony, jeżeli zmianie uległ również numer szkoły w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych
- błędu w numerze mLegitymacji;
Ustawa reguluje również wydawanie nauczycielom legitymacji służbowej w formie karty. Dokument ten wydaje dyrektor w terminie 30 dni od momentu otrzymania wniosku.
Dyrektor szkoły pobiera opłatę za wydanie nauczycielowi legitymacji w wysokości nieprzekraczającej kosztów wytworzenia legitymacji.
mo/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz