Zamknij

Zlecenia na filmowanie - gdzie i jak je znaleźć?

+ 06:59, 26.01.2022 Aktualizacja: 15:24, 23.02.2022
Skomentuj

W każdej branży początki są najtrudniejsze - tak samo jest w przypadku filmowania. Największym wyzwaniem dla osób, które stawiają pierwsze kroki w zawodzie, jest znajdowanie zleceń. Zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego w poniższym artykule podpowiadamy, jak poszukiwać klientów gotowych zapłacić za Twoje usługi.

Serwisy dla freelancerów


Jednym z miejsc, w których Twoi potencjalni klienci szukają specjalistów takich jak Ty, są portale dla freelancerów. Działają one na podobnej zasadzie jak serwisy aukcyjne, tzn. zlecający zgłasza swoje zapotrzebowanie na określoną usługę, a w odpowiedzi wykonawcy proponują warunki realizacji. Spośród wszystkich zgłoszeń klient wybiera te, które mu najbardziej odpowiadają - jeżeli znajduje się wśród nich również Twoja oferta, możesz cieszyć się z nowego zlecenia.

Decydując się na poszukiwanie klientów w serwisach dla freelancerów, z reguły trzeba się pogodzić z relatywnie niskimi stawkami. To miejsca, w których cena odgrywa kluczową rolę - zleceniodawcom zależy na pozyskaniu taniego i zarazem solidnego wykonawcy. Ponadto konkurencja jest przeważnie bardzo duża, dlatego istnieje ryzyko, że pomimo wysyłania wielu propozycji żadna z nich nie zostanie rozpatrzona pozytywnie. Jeżeli uda Ci się pozyskać zlecenia, ale nie dysponujesz odpowiednim wyposażeniem, sprawdź, jak może Ci pomóc wypożyczalnia sprzętu filmowego w Warszawie.

Grupy w mediach społecznościowych


Media społecznościowe to naturalny ekosystem, w którym funkcjonują filmowcy. Za pośrednictwem grup wzajemnie sobie pomagają, wymieniając się doświadczeniami i wiedzą, a także poszukując w ten sposób klientów. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce danego serwisu, np. Facebooka, frazę "zlecenia dla filmowców", żeby znaleźć grupy, w których da się pozyskać zlecenia. W social media istnieją też miejsca, w których wykonawcy przekazują sobie klientów, np. dlatego, że się rozchorowali lub z innych powodów nie mogą zrealizować przyjętego wcześniej zlecenia.

Profile w mediach społecznościowych


Poza udzielaniem się i poszukiwaniem klientów na grupach w mediach społecznościowych warto założyć także profile i publikować tam swoje realizacje, nawet te hobbystyczne. W zależności od indywidualnych możliwości można dzielić się wiedzą lub doświadczeniem w filmowaniu, aby potwierdzić swoje kompetencje lub po prostu wykorzystać profile w social mediach jako portfolio do wglądu dla potencjalnych klientów.

Własna strona internetowa


Prosta strona WWW w formie wizytówki kosztuje niewiele, a może być znakomitym narzędziem do pozyskiwania klientów. Należy jednak pamiętać, że sama z siebie nie przyniesie żadnych korzyści - aby móc na nie liczyć, trzeba zainwestować w marketing. Dzięki pozycjonowaniu czy kampaniom linków sponsorowanych Google Ads można dotrzeć do ściśle określonych grup klientów, którzy są zainteresowani usługami filmowania.

Osobisty kontakt z agencjami


Kolejna możliwość to osobista współpraca z agencjami eventowymi czy marketingowymi, które zajmują się realizacją materiałów filmowych. Aby się zorientować, czy dana firma poszukuje takiego wsparcia, możesz wysłać wiadomość e-mail, zadzwonić albo osobiście odwiedzić jej siedzibę. Jeżeli uda Ci się nawiązać taką współpracę, a brakuje Ci odpowiedniego sprzętu, profesjonalne kamery możesz wypożyczyć na stronie https://www.panda-rent.pl/kamery/.

Udział w targach i wydarzeniach branżowych


Warto brać udział w targach branżowych dla pozyskiwania nie tylko zleceń, ale też doświadczeń, wiedzy i kontaktów, które pośrednio mogą zaowocować ciekawą współpracą z nowymi klientami.

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%