Wyjaśnił, że ich dokładny przebieg pokażą dalsze analizy w ramach prac nad dokumentacją projektową, która jest kolejnym etapem tej inwestycji.
"Inżynierowie i planiści z Tramwajów Warszawskich przenalizowali informacje prawne, strukturę własności, wskazali możliwe kolizje z istniejącą infrastrukturą i jak i z kim powinny być przeprowadzone uzgodnienia przed budową. Studium pokazało, gdzie jest infrastruktura podziemna i co trzeba będzie przebudować. Wiadomo też, gdzie można planować pętle, rozjazdy, tory do zawracania, podstacje zasilające i przystanki. Cała dokumentacja składa się 12 tomów opracowań po kilkadziesiąt stron każdy" - wyjaśnił Dutkiewicz.
Tramwajarze zaplanowali, że tramwaj wzdłuż Modlińskiej będzie przedłużeniem trasy, która biegnie po ul. Jagiellońskiej, wzdłuż terenu dawnej fabryki samochodów FSO i kończy się pętlą pod trasą Armii Krajowej.
Nowa trasa dalej pobiegnie mostem nad Kanałem Żerańskim i wzdłuż ul. Modlińskiej do ul. Familijnej. Tu znajdzie się pętla i parking "park and ride". W tym miejscu trasa rozdzieli się na dwie części.
"Pierwsza pobiegnie ul. Familijną w głąb nowych osiedli i dalej Myśliborską, by połączyć się z trasą z Młocin na Winnicę. Długość trasy z pętli Żerań FSO na Nowodwory wyniesie około 4 km" - wyjaśnił rzecznik.
Druga - o długości około 1 km - skierowana zostanie w stronę przystanku kolejowego Warszawa Żerań.
Zaplanowano budowę łącznie 7 przystanków.
"Wykonawca dokumentacji zaproponował, jak mają przebiegać nowe tory przez węzeł drogowy ul. Jagiellońskiej i trasy AK. To jedno z bardziej skomplikowanych zadań, bo trzeba będzie przebudować zjazdy z trasy toruńskiej, estakady a także zbudować krótki tunel" - wyjaśnił Dutkiewicz.
Przekazał, że kolejnym krokiem jest przygotowanie dokumentacji uwzględniającej przebudowę podziemnych instalacji i infrastruktury drogowej. Następnie zostanie pozyskana decyzja środowiskowa oraz wszystkie pozostałe decyzje administracyjne.
Tramwajarze planują ogłosić przetarg na to zadanie na przełomie 2024 i 2025 roku. Prace nad dokumentami mają potrwać kilkadziesiąt miesięcy.
"Po ich zakończeniu będzie można zaplanować budowę linii tramwajowej. Aktualny zakłada budowę w latach 2029-2032. Wynika to przede wszystkim z możliwości finansowych. Dodatkowe fundusze - na przykład z UE - mogłyby wpłynąć na zmianę terminu budowy" - wyjaśnił Dutkiewicz. (PAP)
autorka: Marta Stańczyk
mas/ apiech/
Gmina Wieliszew ma nowy herb. Do czego nawiązuje?
W artykule napisano, że księżyc znajduje się po prawej stronie herbu, jednak na podstawie wizerunku herbu można stwierdzić, że księżyc znajduje się po lewej stronie.
Natalia Chernova
14:40, 2025-07-19
Hołownia: Dwa razy spotkałem się z politykami PiS
w Legionowie koalicja 3ej Drogi i PiS ma się dobrze. Największy bauer to Kalinowzky. Szef lokalnego PiSS. Obecnie to prezio KAZETB za 20-30 tys za miesiąc . Wcześniej w Sinewii Odprawa ze społki w NDMaz???🧐 💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲💲 podobno skromniutkie ponad 700 tys polskich złotych 😝😝🫣 kici koci ,- tłuste kotki
Walt Kowalsky 👹
20:12, 2025-07-18
Nie chcą Pendolino na terenie gminy Wieliszew
No, no zamiast pendolino🚄 Kownacky 🤥zafunduje Hieron - Pekin🏢 korki🚗 i ścisk, to dobry temat zastępczy dla wszystkich 😜
Walt Kowalsky 🤡
19:56, 2025-07-18
Nie chcą Pendolino na terenie gminy Wieliszew
Wieliszew , to taki Zaścianek na Mazowszu. Może niech tak już zostanie, za kilka lat zrobimy tam skansen.
Yoolca
09:05, 2025-07-18
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz