Jak czytamy w komunikacie wydanym przez GDDKiA obecna dwujezdniowa droga ekspresowa S7 o przekroju dwupasowym na odcinku ok. 10 km, zostanie zastąpiona trasą z trzema pasami ruchu. Rozbudowane zostaną dwa istniejące węzły drogowe: Modlin i Błonie. Most na Wiśle w Zakroczymiu będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Konstrukcja obiektu zostanie uzupełniona również o chodnik (na nitce obiektu w kierunku Warszawy) i ścieżkę rowerową (na nitce obiektu w kierunku Gdańska).
Wybudowane zostaną również drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Zgodnie z zawartym kontraktem, wykonawca dokonał wyboru rodzaju nawierzchni, trasę główną zbuduje w technologii bitumicznej. Droga będzie spełniać najwyższe kryteria i parametry jakościowe, funkcjonalne i eksploatacyjne - informują w komunikacie drogowcy.
Budową drogi S7 na tym odcinku zajmie się firma Budimex. - Plac budowy zostanie przekazany wykonawcy w ciągu około tygodnia. Potem rozpoczną się prace przygotowawcze. O utrudnieniach, jakie będą występować w związku z inwestycją będziemy informować w późniejszym terminie - powiedziała w rozmowie z Portalem Legio24.pl, Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowy warszawskiego oddziału GDDKiA.
Na inwestycję GDDKiA planuje wydać niespełna 600 mln zł. Według planów przebudowany odcinek S7 ma być oddany do użytku do końca przyszłego roku. Jak zaznaczają drogowcy w komunikacie zarówno koszt inwestycji, jak i termin jej zakończenia mogą jeszcze ulec zmianie.
Wykonawca złożył roszczenia, w których oczekuje wydłużenia czasu na ukończenie oraz dodatkowych środków finansowych. Dotyczą one m.in. długotrwałej procedury uzyskiwania decyzji ZRID. Jeśli wykonawca uzasadni, że w czasie realizacji nastąpiły okoliczności, na które nie miał wpływu, a uniemożliwiły prowadzenie robót to termin ukończenia może zostać przesunięty.
- informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Pod koniec lipca rozpoczęły się roboty przygotowawcze związane z budową trasy S7 od węzła Siedlin do węzła Załuski. To pierwszy etap prac. Roboty główne rozpoczną się po pozyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
W związku z tym przewidziano zmianę organizacji ruchu na około 13 km jezdni głównej DK7. Zaplanowano wyłączenie lewego pasa ruchu i ograniczenie prędkości do 60 km/h. Kierowcy mają do dyspozycji, tak jak dotychczas dwa pasy ruchu w obu kierunkach. Prace są także wykonywane na drogach poprzecznych i dojazdowych równoległych do DK7.
Zadaniem wykonawcy jest przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa prawie 13 km drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej drogi krajowej nr 7.
Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe - Poczernin i Przyborowice. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Wykonawcą inwestycji na tym odcinku jest konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest wiosną 2025 r.
Budowa 35 kilometrów drogi ekspresowej od Płońska do Czosnowa została podzielona na trzy zadania, a umowy na realizację podpisano w 2020 r. Dla zadania Załuski - Modlin 9 lipca, a dla odcinka Siedlin - Załuski 30 września.
Dla tych dwóch odcinków Wojewoda Mazowiecki prowadzi już postępowania administracyjne zmierzające do wydania decyzji ZRID.
- Spodziewamy się otrzymania decyzji na przełomie III i IV kwartału 2022 r., co umożliwi rozpoczęcie prac w terenie. Zakończenie robót dla tych dwóch odcinków przewidziane zostało na wiosnę/lato 2025 r - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Dla odcinka Czosnów - Kiełpin przygotowywane są dokumenty do ogłoszenia przetargu na zaprojektowanie i budowę trasy. Drogowcy jeszcze w tym roku chcą ogłosić postępowanie przetargowe. Natomiast dla odcinka Kiełpin - Warszawa przygotowywana jest dokumentacja niezbędna do ogłoszenia przetargu na kolejny etap realizacji inwestycji.
W środę (17.08) w godzinach popołudniowych drogowcy otworzyli dla ruchu kołowego ostatnie 9 kilometrów drugiej jezdni drogi ekspresowej S7 - pomiędzy węzłami Dłużniewo i Płońsk Północ.
Więcej na ten temat pisaliśmy w poniższej wiadomości:
[ZT]117384[/ZT]
Paraliż komunikacyjny na DK61 trafi do telewizji?
Wystarczy na tym rondzie dodać dodatkowy pas (poza rondem ) w kierunku z Nieporętu na Zegrze i korki w godzinach powrotnych z pracy przejdą do historii. Bardzo proste, szybkie i tanie rozwiązanie.
Yoolca
15:16, 2025-12-13
Zegrze Płd: Wyjazd z parkingu przy SKM w stronę...
Sygnalizacja świetlna ma być dostosowana do ruchu, oparta na detekcji
Krzysztof
08:13, 2025-12-13
Zegrzu Płd.: Z parkingu przy SKM skręcisz do Serocka
Mam nadzieję że sygnalizacja świetlna będzie zgrana z przyjazdem pociągu. Poszerzenie ronda by pomogło
Krzysztof
09:50, 2025-12-12
Sąd zabrał mu prawo jazdy, mimo to prowadził auto
Renault czy Opel bo w końcu nie wiadomo bo w powiatowej pisało ze Opel??
Dominka
12:12, 2025-12-11
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu legio24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz