Na rewitalizowanej linii kolejowej Wieliszew - Zegrze Południowe trwają ostatnie prace - informują w komunikacie PKP Polskie Linie Kolejowe. Energetycy montują sieć trakcyjną, podbijane jest także torowisko. Przypomnijmy, że pierwsze pociągi linii SKM S4 pojadą trasą historycznego “Zegrzyniaka” już 11 czerwca.
0 0
No i dobrze że całe to grzebanie, rozpoczęte jeszcze u schyłku 2020 roku ma sę wreszcie ku końcowi. Ale obawiam się kolejnej obsuwy, powiedzmy dwutygodniowej. Na zdjęciu 2 widać jak niefortunnie ulokowano tarczę ostrzegawczą stacji Zegrze Południowe, która kryje się za piątym słupem sieci trakcyjnej, licząc od przejazdu. Ponieważ tarcza i słupy stoją po wewnętrznej stronie ciasnego łuku - żółte ostrzgawcze światło tarczy widać przez bardzo krótką chwilę, o czym łatwo sie przekonać spacerując po peronie. Skoro tylko tarcza wyłoni się zza drzew - zaraz zasłania ją słup, potem wysięgnik zamocowany na tym słupie, wreszcie kolejny słup. Gdy wreszcie tarcza ukaże się tak że nic nie jest ją w stanie zasłonić - znajduje się na dystansie niespełna dwóch słupów. A wystarczyło ją ustawić przed piątym słupem zamiast za nim, aby widoczność sygnału radykalnie się poprawiła. Nie zdziwię się jeśli podczas odbioru PKP wytkną wykonawcy ten błąd i nakażą jego usunięcie. Lepiej jednak byłoby zrobić to niezwłocznie, tak jak odwrócono tarczę manewrową u wjazdu do Zegrza skoro tylko zauważyłem że będzie ona świecić w przeciwną stronę niż trzeba.