O założeniach planowanej inwestycji opowiedział powiatowym radnym projektant Piotr Chełstowski z firmy CertusVIA, która na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad opracowała projekt przebudowy DK61.
Z informacji przekazanej przez projektanta Piotra Chełstowskiego wynika, że roboty budowlane związane z przebudową Drogi Krajowej nr 61 powinny rozpocząć się w pierwszej połowie przyszłego roku. Na pierwszy kwartał 2023 roku planowane jest uzyskanie pozwolenia na realizację przebudowy (ZRID).
Fot. Starostwo Powiatowe w Legionowie
Projektant potwierdził, że nowa DK61 - na odcinku od Legionowa do Zegrza Południowego będzie miała po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Maksymalna dozwolona prędkość pojazdów będzie wynosić 70 km/h w przypadku terenów zabudowanych i 100 km/h na terenie niezabudowanym.
Wzdłuż DK61 pojawią się również ekrany dźwiękoszczelne. W zależności od lokalizacji będą miały wysokość od 3 do 4 metrów.
Na całej długości przebudowywanej DK61 zostanie wybudowana także ścieżka rowerowa. Pozwoli ona na łatwiejszy dojazd jednośladem na przykład z Legionowa na Dziką Plażę w Nieporęcie.
Drogowcy planują także budowę chodników, które umożliwią pieszym bezpieczne dotarcie do skrzyżowań, przejść dla pieszych i przystanków komunikacji miejskiej.
Pomiędzy Legionowem, a Zegrzem Południowym drogowcy zainstalują trzy sygnalizacje świetlne. Dwie będą sterować ruchem na skrzyżowaniach z innymi drogami - ul. Nowodworską i Wczasową. Trzecia, zostanie zainstalowana przy planowanym przejściu dla pieszych - mniej więcej w połowie drogi pomiędzy Nowodworską i Wczasową.
Jak zapewnia projektant Piotr Chełstowski, światła będą ze sobą skoordynowane, co ma zapewnić kierowcom tak zwaną “zieloną falę”.
Pod Drogą Krajową nr 61 zostaną wybudowane także przejścia dla zwierząt. Dwa z nich będą jednocześnie kanałami odprowadzającymi wodę z jezdni, trzecie, w okolicy wiaduktu kolejowego będzie większe i przeznaczone wyłącznie dla zwierząt.
Jak wynika z dokumentacji projektowej, odprowadzanie deszczówki z przebudowanej DK61 będzie się odbywało na dwa sposoby. W terenie zabudowanym zostanie wybudowana kanalizacja deszczowa, natomiast w terenie niezabudowanym woda będzie spływać do otwartych rowów. W każdym przypadku wody opadowe będą kierowane do Kanałku Wieliszewskiego, skąd popłyną do Narwii.
Po obu stronach DK61 zostaną wybudowane drogi serwisowe. Będzie to sieć lokalnych dróg, która zapewnić ma bezproblemowy dojazd do posesji. Drogi serwisowe będą mogły przejąć część typowo lokalnego ruchu.
Na skrzyżowaniu Drogi Krajowej nr 61 z Drogą Wojewódzką nr 631 (Wieliszew / Zegrze Południowe) zostanie wybudowane rondo. Skrzyżowanie typu rondo będzie miało kształt eliptyczny z turbinowymi zasadami ruchu drogowego. Zjazdy i wjazdy z DW631 zostaną poprowadzone specjalnymi bezkolizyjnymi prawoskrętami. Droga główna, a więc DK61 będzie miała bezkolizyjny przebieg i poprowadzona będzie wiaduktem nad rondem.
Główne pasy ruchu przebudowywanej DK61 będą oświetlone na całej długości. Inaczej sprawa przedstawia się w przypadku dróg serwisowych. Zostaną one oświetlone tylko tam, gdzie wymaga tego prawo, a więc w okolicy skrzyżowań i przejść dla pieszych.
Całość inwestycji ma kosztować niespełna 200 mln zł.
[ZT]118163[/ZT]
[ZT]116803[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz