Zamknij

Linia kolejowa do Zegrza. Czy w tym roku z niej skorzystamy?

11:16, 12.04.2022 Aktualizacja: 15:52, 12.04.2022
Skomentuj Odbudowa linii kolejowej nr 28 do Zegrza Południowego. fot. PKP PLK S.A. Odbudowa linii kolejowej nr 28 do Zegrza Południowego. fot. PKP PLK S.A.

Trwa odbudowa linii kolejowej nr 28 na odcinku od Wieliszewa do Zegrza Południowego (gmina Nieporęt). Wszystko wskazuje na to, że prace przebiegają zgodnie z planem, o czym poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w specjalnym materiale wideo.

Czwarty kwartał 2022 roku - to termin oddania do użytku nowej linii kolejowej nr 28. Oznacza to, że jeszcze w tym roku - po prawie 30 latach przerwy - pociągi ponownie zawitają do Zegrza Południowego - to najważniejsza informacja, jaka pojawia się w materiale wideo, udostępnionym przez PKP PLK.

Co zostało już zrobione?

Wyłoniony w przetargu wykonawca oczyścił już teren budowy, zdemontował starą infrastrukturę kolejową. Na części szlaku pojawiły się już nowe słupy trakcyjne. Wybudowano także fundamenty pod dwa perony na stacji Zegrze Południowe.

Co dzieje się na budowie teraz?

Obecnie trwa przygotowanie nowych nasypów kolejowych, kolejarze dostawiają brakujące jeszcze słupy trakcyjne oraz budują dwa przepusty wodne pod torami.

Co przed nami?

Po zakończeniu obecnych prac zostaną ułożone tory kolejowe, rozciągnięta sieć trakcyjna oraz wybudowane perony.

W Zegrzu Południowym powstaną dwa perony. Będą one całkowicie wolne od barier architektonicznych. Stacja będzie wyposażona w wiaty, ławki, oświetlenie oraz system informacji pasażerskiej.

Nowy przystanek kolejowy powstanie także w centrum Wieliszewa. Podobnie jak stacja w Zegrzu Południowym będzie on przyjazny osobom niepełnosprawnym i wyposażony w niezbędną infrastrukturę - wiaty, ławki, oświetlenie oraz informację pasażerską.

Powstanie także przejazd na przecięciu linii kolejowej oraz drogi DW 631. Będzie on wyposażony w rogatki oraz sygnalizację świetlną.

Kiedy pojedziemy pociągiem do Zegrza?

Przedstawiciele PKP PLK podtrzymują, że linia kolejowa nr 28, na odcinku od Wieliszewa do Zegrza, zostanie oddana do użytku jeszcze w tym roku. Pierwsze pociągi pojawią się na trasie w czwartym kwartale tego roku. Podróż z Wieliszewa do Zegrza Południowego ma trwać 4 min. Pociągi mają pojechać z maksymalną prędkością 80 km/h.

Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Kosztować ma 45 mln zł netto i jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.
 

(Redakcja)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

KaholKahol

1 0

Z tym centrum Wieliszewa bym nie przesadzal. Pociągi z Wieliszewa do Zegrza 4 min? Prawie jak rowerem. Gdzie tu te 80km/h? Jestem wielkim zwolennikiem tej inwestycji po prostu poziom dziennikarstwa (moze I zgodnoe z prawdą ale niedopowiedziane) jest kiepski. Sam fakt że 2km torów po istniejącym szlaku odbudowa trwa tyle czasu jest śmieszne.

12:32, 14.04.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ArturArtur

1 1

Pięć razy czytałem komentarz @Kahol i nie bardzo rozumiem jego treść. Może tak najpierw jakaś lekcja poprawnej polszczyzny? Na Kremlu Was nie uczą jak poprawnie pisać siejąc ruską propagandę?

14:25, 15.04.2022

Tomek JaniszewskiTomek Janiszewski

0 0

Oczywiście że nazwa Wieliszew Centrum jest dęta. Alternatywą mogło być Wieliszew Osiedle, choć i do osiedla widocznego z nasypu jest grubo ponad kilometr. Najsensowniejszą jednak nazwą byłoby Zegrze Uroczysko (taka nazwa figurowała na dawnym przystanku autobusowym obok którego powstaje nowy peron, ona jednak odpadła ze względów pijarowych. Aby nazwa Wieliszew Centrum oddawała rzeczywistość - trzeba by uruchomić ruch pasażerski na bocznicy Wodociągu Północnego.
Dalej jednak już Ty piszesz bez sensu. Do odbudowy jest nie 2 lecz około 3,6km toru. Abhy przebyć taki dystans w 4 minuty - trzeba by jechać z prędkością 54km/h - tyle rozwijają na rowerze jedynie kolarze podczas zawodów. Pociąg zaś będzie miał jeszcze przystanek mniej więcej na półmetku. Toteż będzie musiał się rozpędzać i zaraz hamować. Ale nawet gdyby przystanku nie było, to na przekroczenie 80km/h można by liczyć tylko zaraz po wyjeździe ze stacji Wieliszew. Za wiaduktem linii do Tłuszcza aż za przejazd DW631 są łuki po których szybciej mogłoby pojechać jedynie Pendolino, jednak takim taborem nie dysponuje nawet PKP PIC, zakupiono bowiem za ciężką kasę p...dolino, pozbawione systemu wychylania pudeł na łukach.

19:39, 26.05.2022

ZetZet

1 0

Do Piaseczna, nie do Piastowa...

16:03, 21.05.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ToraTora

0 2

Nowa linia a rogatki jak za dawnych lat! Dziś powinno być bezkolizyjne. Częstotliwość pociągów będzie na niekorzyść mieszkańców. Korki, bo rogatka zamknięta. Ot! Taki paradoks.

09:45, 22.05.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Tomek JaniszewskiTomek Janiszewski

0 1

Korki przeszkadzają? No to się przesiądź z samochodu do pociągu. Obecnie pociągu nie ma, a i tak są korki - przez tych którym nie chce się przesiąść do autobusu. Niestety autobus i tak stoi w korkach wraz z samochodami. Pociąg stać nie będzie, toteż w korkach będzie się stało już tylko na własne życzenie.

19:43, 26.05.2022

0%