O wydłużeniu czasu realizacji budowy tunelu w ciągu ulic Kwiatowa - Polna w Legionowie pisaliśmy już na łamach Legio24.pl na początku sierpnia. Nasze doniesienia podczas wtorkowych obrad komisji potwierdził zastępca prezydenta Legionowa, Marek Pawlak.
Z informacji, przekazanych już w sposób oficjalny wynika, że termin zakończenia budowy tunelu ma być przesunięty na kwiecień 2023 roku. Wykonawca inwestycji - firma Intop z Warszawy złożyła już odpowiedni wniosek w tej sprawie. Wszystko przez dodatkowe prace, których nie było w pierwotnym planie inwestycji.
Jak zaznaczył zastępca prezydenta Legionowa, Marek Pawlak, konieczność wykonania dodatkowych prac wynikła już po podpisaniu umowy na projektowanie i budowę tunelu. To zmiana układu drogowego po stronie ul. Handlowej w Legionowie, wymagająca przeniesienia wielu elementów infrastruktury technicznej.
Dodatkowe prace zlecili także kolejarze. Chodzi o wyminę sieci trakcyjnej oraz wymianę torowiska nad tunelem.
- O 166 dni wydłużyło się samo projektowanie. W związku z tym konsekwencją tego będzie wydłużenie realizacji tej umowy
- mówił prezydent Pawlak podczas wtorkowej komisji.
Wobec zaistniałych okoliczności wykonawca budowy zmuszony był wnioskować w lipcu tego roku o wydłużenie terminu realizacji inwestycji. Jako termin zakończenia prac wskazano kwiecień 2023 r. Miasto przesłało ten wniosek do kolei, bo to wspólna inwestycja Gminy Legionowo i PKP. Obecnie trwa jego analiza, ale jak zapewnił wiceprezydent Pawlak, w dużej mierze wniosek jest uzasadniony. Wiceprezydent dodał także, że w jego ocenie termin zakończenia prac jest "na wyrost" i będą trwały jeszcze negocjacje co do jego skrócenia np. na marzec przyszłego roku.
W obecnej chwili zaawansowanie robót budowlanych jest znaczne. W sumie jest już gotowe około 60 proc. inwestycji. We wrześniu mają ruszyć prace drogowe, a więc budowa ulic doprowadzających ruch kołowy do tunelu.
Dodatkowe prace, zlecone zarówno przez Urząd Miasta Legionowo, jak i kolej podniosą koszt inwestycji. Miasto za zlecone przez siebie prace ma dopłacić około 3,5 mln zł. PKP PLK S.A za dodatkowe prace kolejowe zapłacić ma z własnej kasy około 2 mln zł.
Firma Intop złożyła także wniosek o waloryzację kontraktu w związku z gwałtownym wzrostem cen materiałów i usług, jednak według władz miasta nie ma podstaw do jego pozytywnego załatwienia, bo nie przywiduje tego umowa, która zawierana była na podstawie "starej" ustawy o zamówieniach publicznych.
Pierwotnie całkowity koszt inwestycji miał wynosić blisko 32 mln zł. Wkład własny kolejarzy to 14,5 mln zł (przy udziale środków z budżetu Unii Europejskiej). Resztę finansuje Gmina Legionowo.
[ZT]117311[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz