Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma już przyznane finansowanie, które pozwoli na rozpoczęcie prac przygotowawczych do budowy północno-wschodniej części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (OAW). Minister Infrastruktury podpisał już Program Inwestycji dla tej części planowanej drogi. Przetarg, który ma wyłonić firmę przygotowującą studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe ma być ogłoszony jeszcze w tym roku.
Przypomnijmy - sześć lat temu, w ramach prac przygotowawczych do budowy Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wskazała cztery różne warianty przebiegu trasy. Wszystkie zakładały poprowadzenie obwodnicy przez teren powiatu legionowskiego. Nowa droga, będąca częścią tzw. „dużego ringu Warszawy”, miała w zależności od wariantu liczyć od 362 do 412 km długości i biec w odległości 35–50 km od centrum stolicy. Na południu i zachodzie od stolicy miała mieć klasę autostrady (A50), a na pozostałych odcinkach drogi ekspresowej (S50).
W związku z podpisaniem przez Ministra Infrastruktury programu inwestycyjnego, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad może rozpocząć prace, które pozwolą na wytyczenie dokładnego przebiegu nowej drogi, będącej północno-wschodnią częścią OAW. Wcześniej jednak mają być zebrane dokładne informacje oraz uszczegółowione dokładne zalety i wady każdego z czterech proponowanych wariantów.
Jak zapowiada GDDKiA, przebieg “naszej” części obwodnicy Warszawy będzie konsultowany zarówno z samorządami, jak i mieszkańcami.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przypomina, że nadal trwają prace projektowe związane z opracowywaniem wszystkich czterech wariantów przebiegu OAW.
Spośród projektowanych obecnie wariantów OAW, trzy są poprowadzone po nowym śladzie, a założeniem czwartego wariantu jest jak największe wykorzystanie istniejącej drogi krajowej nr 50. Wszystkie warianty OAW projektowane są, jak zaznaczają drogowcy, w jednakowym stopniu szczegółowości.
Po otrzymaniu wnioskowanych informacji projektant uszczegółowi rozwiązania, celem przygotowania jednolitych, dla wszystkich czterech wariantów, materiałów do opiniowania przez samorządy, instytucje publiczne, organizacje pozarządowe oraz społeczeństwo w ramach akcji informacyjnej.
- czytamy w komunikacie wydanym przez Generalną dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
Przewidywany obecnie termin konsultacji to druga połowa 2025 r.
Wtedy też będziemy oczekiwać na stanowiska i opinie samorządów, organizacji i instytucji. W okresie tym będziemy organizować spotkania ze społeczeństwem w każdej gminie, przez którą przebiegają warianty, celem zapoznania z rozwiązaniami i zebrania opinii każdego zainteresowanego. O tych działaniach będziemy informować z wyprzedzeniem oraz uzgadniać terminy spotkań.
- zapowiada GDDKiA.
Po przeprowadzeniu analiz i konsultacji społecznych, firma projektowa, która na zlecenie GDDKiA będzie opracowywała studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe wskaże najbardziej optymalny przebieg północno-wschodniej części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Pozwoli to GDDKiA wystąpić z wnioskiem o wydanie decyzji środowiskowej (RDOŚ).
- Wniosek do RDOŚ w Warszawie planujemy złożyć w II połowie 2026 r. - czytamy w komunikacie GDDKiA.
[ZT]136450[/ZT]
[ZT]136959[/ZT]
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu legio24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz