Maszyny i wykonawcy na budowie przystanku Wieliszew Centrum, widać ścianki peronowe, fot. Mateusz Sadownik
Jak czytamy w komunikacie wydanym przez PKP PLK, na przystanku Wieliszew Centrum, przy skrzyżowaniu linii kolejowej z drogą DW631, wykonawca przygotował fundamenty i ustawia ścianki peronowe. Po wybudowaniu konstrukcji ustawione zostaną ławki, wiaty oraz zamontowane oświetlenie. Dobrą orientację zapewnią tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Z myślą o osobach o ograniczonej możliwości poruszania się, będą ścieżki naprowadzające i pochylnie.
[FOTORELACJA]2196[/FOTORELACJA]
Przy stacji Wieliszew Centrum budują także nowe torowisko
Obok przystanku od strony Wieliszewa układany jest tor. Do wzmacniania nasypu wykorzystywane są specjalne geotkaniny, które zapewnią stabilne ułożenie toru w trudnym podmokłym terenie.
- czytamy w komunikacie PKP PLK S.A.
W ramach inwestycji powstaje także stacja kolejowa w Zegrzu Południowym. Tu, jak informują kolejarze, prace są już na ukończeniu.
W Zegrzu Południowym kończy się budowa dwóch nowych peronów. Na stacji zamontowano słupy sieci trakcyjnej, ułożone są podkłady, szyny, rozjazdy oraz kable do urządzeń sterowania ruchem.
Budowana właśnie stacja Wieliszew Centrum jest częścią rewitalizowanej linii kolejowej do Zegrza Południowego (gmina Nieporęt). Według zapowiedzi kolejarzy, roboty budowlane zakończą się w II kwartale tego roku. Potem nadejdzie czas na odbiory techniczne. Przypomnijmy, że pierwotnie prace miały zakończyć jeszcze w 2022 roku.
[ZT]117522[/ZT]
Linię obsługiwać będzie Szybka Kolej Miejska, która w tym celu utworzy nowe połączenie o numerze S4.
Podróż pociągiem z Wieliszewa do Zegrza Południowego zająć ma ok. 4 minuty.
Koszt rewitalizacji linii kolejowej z Wieliszewa do Zegrza to 45 mln zł netto. Projekt jest dofinansowany w 80 proc. ze środków Funduszy Europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020. Realizacja zadania odbywa się w systemie „projektuj i buduj”.
[ZT]116498[/ZT]
[ZT]118363[/ZT]
„To dramat. Ludzie tracą nerwy i godność” – mie...
Niech Wojsko udostępni przejazd (ok. 30m) do ul. Radziwiłła w Zegrzu. To "zdejmie" kilkaset samochodów z tymczasowego ronda.
Murem za mundurem
11:12, 2025-11-08
„To dramat. Ludzie tracą nerwy i godność” – mie...
Lepiej nie trzeba było robić tej inwestycji. Do tej pory było dobrze, bo nikt nie narzekał.
Yoolca
08:02, 2025-11-08
„To dramat. Ludzie tracą nerwy i godność” – mie...
Sprawa jest od początku jasna, przebudowa drogi się przedłużała, a Nasi lokalni włodarze nie potrafili lub nie umieli lub nie chciało im się lub zabrakło im siły na zdecydowane działania przeciwko zdecydowanemu przeciwstawieniu się kolejnym remontom głównych dróg dojazdowych w tym samym czasie. W końcu mają blisko do pracy, nie to co większość z nas. I tak zostaliśmy postawieni w sytuacji bez wyjścia, zdani na siebie... Po 14.11.2025 jeżeli otworzą przepust w Dębe sytuacja lokalnie się poprawi ale zblizajace się remonty ul Płochocińskiej i Modlińskiej niestety spowodują kolejne trudności komunikacyjne.
Paweł
21:58, 2025-11-07
„To dramat. Ludzie tracą nerwy i godność” – mie...
Zakres prac zatwierdziło Starostwo Powiatowe w Legionowie. Nie muszę dodawać już chyba nic więcej. Ale dla porównana polecam się przyjrzeć w jakim tempie wykonywana jest przebudowa Dworca Gdańskiego. Tam robotnicy są na placu budowy o godz 7 i pracują aż do późnego wieczora także w święta. Jednego dnia naliczyłem 35 pracowników A teraz porównajcie to z przebudową tych dróg ....
QWARC
21:22, 2025-11-07
0 0
Ciekawe gdzie będzie parking by tam w ogóle dojechać ?
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu legio24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz