Spar Group, właściciel sieci Spar Polska, podjął działania na rzecz sprzedaży biznesu w Polsce. Nowy komunikat wskazuje jednak na to, że marka nie zniknie z naszego rynku.
O decyzji Spar Group jako pierwszy poinformował portal Wiadomości Handlowe.
- W nawiązaniu do ogłoszenia giełdowego SPAR Group South Africa, w którym spółka ogłosiła decyzję o podjęciu strategicznych kroków w kierunku sprzedaży swoich aktywów w Polsce, informujemy, że wbrew doniesieniom prasowym decyzja nie oznacza końca marki SPAR w Polsce - brzmi najnowszy komunikat spółki.
- Zamiarem Grupy SPAR jest utrzymanie, dalszy rozwój i wspieranie biznesu do czasu znalezienia wiarygodnego inwestora, który będzie mógł dalej rozwijać markę SPAR. Marka SPAR w Polsce będzie nadal rozwijana pod okiem nowego licencjonowanego partnera SPAR International - dodaje właściciel popularnej sieci supermarketów.
Sklepy partnerskie i własne sklepy detaliczne sieci mają w dalej funkcjonować pod nazwą marki. Mają być obsługiwane z dwóch centrów dystrybucyjnych SPAR w Polsce - z Koninka i Czeladzi.
Sieć Spar Polska obejmuje 212 sklepów detalicznych, zarówno korporacyjnych, jak i prowadzonych przez niezależnych operatorów detalicznych. Jej początki w kraju nad Wisłą sięgają 2019 roku.
Wtedy to spółka przejęła 66 sklepów i centrum dystrybucyjne marki Piotr i Paweł.
Właścicielem marki jest południowoafrykańska spółka z branży handlu detalicznego The Spar Group Limited. Działalność prowadzi w Anglii, Irlandii, Szwajcarii, na Sri Lance oraz w rodzimym RPA i pięciu innych afrykańskich krajach.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz