Zamknij

Region: W Legionowie i okolicach powstanie prawie 80 km nowych ścieżek rowerowych

11:53, 04.01.2017 Aktualizacja: 10:31, 12.04.2018
Skomentuj

60 mln złotych ma kosztować w sumie wybudowanie w Legionowie i okolicach prawie 80 km nowych ścieżek rowerowych. Budowa nowych tras, tak oczekiwana przez wszystkich miłośników podróżowania jednośladami ma być realizowana w ramach programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych i obejmie, poza Legionowem także Czosnów, Jabłonnę, Łomianki, Nieporęt, Nowy Dwór Mazowiecki, Radzymin i Wieliszew. Nowe drogi rowerowe mają być gotowe do czerwca 2018 roku.



We wtorek (3.01) w legionowskim ratuszu odbyła się specjalna konferencja poświęcona realizacji tego projektu. Wzięli w niej udział przedstawiciele wszystkich gmin biorących w nim udział, którzy podczas spotkania wyraźnie podkreślili potrzebę rozbudowy istniejącej już, ale ubogiej sieci ścieżek rowerowych. - To wyjątkowo duży projekt, który będzie realizowało 8 gmin z 4 powiatów. Jeszcze nie funkcjonowaliśmy w tak dużym partnerstwie - mówił podczas spotkania prezydent Roman Smogorzewski - Ta współpraca jest wyzwaniem, współpraca ponadpowiatowa to nowe, ale potrzebne doświadczenie, gdyż ścieżki rowerowe powinny się łączyć i stanowić spójny system komunikacyjny - dodał prezydent. Przy okazji warto podkreślić, że miasto Legionowo jest wiodącym partnerem całego przedsięwzięcia.

Realizacja projektu na całym obszarze ma zostać ukończona do czerwca 2018 roku, Legionowo zobowiązało się zakończyć budowę swoich ścieżek do końca 2017 roku. W stolicy powiatu legionowskiego nowe drogi dla rowerów powstaną w ulicach: Handlowa, Jagiellońska, Kolejowa, Kwiatowa, Parkowa, Piaskowa, Polna, Strużańska, Suwalna i za Zespołem Szkolno - Przedszkolnym.

Schemat ścieżek rowerowych w Legionowie, Fot. UM Legionowo

Projekt budowy ścieżek rowerowych w okolicach Warszawy zdobył pierwsze miejsce wśród projektów rekomendowanych przez samorząd województwa mazowieckiego do dofinansowania w ramach ZIT. - Jednym z głównych kryteriów wyboru konkretnych projektów tras było to, czy tworzą spójne połączenia międzygminne oraz jak wpisują się w istniejącą już sieć. Drugim ważnym argumentem "za" była możliwość dojechania drogą rowerową do przystanku bądź zintegrowanego węzła przesiadkowego transportu publicznego. Trasy wybudowane w ramach ZIT zostaną jednolicie oznakowane - informuje w komunikacie prasowym urząd marszałkowski w Warszawie.

Koszt całej inwestycji to 60 mln złotych, z czego dofinansowanie ze źródeł zewnętrznych ma wynieść 48 mln złotych.

/red/

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(5)

DomiDomi

0 0

Świetny pomysł, gratulacje. Prosimy tylko o takie wybudowanie ścieżek aby zapewnić maksymalnie możliwe bezpieczeństwo użytkowników jednośladów. Kwiatowa i Strużańska to bardzo ruchliwe ulice, gdzie samochody pędzą z dużą prędkością tuż obok rowerzystów. Zadbajcie aby czuli się bezpiecznie. 12:24, 04.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

JJ

0 0

Świetnie! :) 16:29, 04.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JózekJózek

0 0

Niemożliwe bo na ul Kwiatowej jest ograniczenie do 40km/h a polscy kierowcy sa zdyscyplinowani i kulturalni na drodze 17:42, 04.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PrzemekPrzemek

0 0

Super. Mam nadzieję, że trasa wzdłuż torów dojdzie do PKP Chotomów? 16:24, 10.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AgataAgata

0 0

STOP decybelom na Bukowcu! Żądamy ograniczenia hałasu ulicznego nw naszej dzielnicy! Radny Klejment, gdzie Pan jest? 18:14, 15.01.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%