Park taborowy Kolei Mazowieckich powiększy się o 16 dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które dostarczy bydgoska PESA. Jak informuje w komunikacie Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, będą to pojazdy EZT typu 61WE model REGIO 160. Wartość zamówienia to ponad 458,5 mln zł.
Samorząd województwa mazowieckiego, aby sfinansować tę inwestycję ubiega się o środki w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO). Po zmianie rządu i objęciu władzy w Polsce przez demokratyczną „Koalicję 15-go października” jest w końcu duża szansa na otrzymanie tych pieniędzy.
Przedsięwzięcie jest częścią programu inwestycyjnego województwa mazowieckiego, w ramach którego zakupimy łącznie 22 pojazdy. Dzisiejsza umowa dotyczy dostawy 16 pojazdów, ich serwisowania i szkolenia personelu. Dzięki takim inwestycjom nasza spółka będzie mogła dalej dynamicznie się rozwijać.
- podkreśla marszałek Adam Struzik.
Zakup pojazdów to dobra wiadomość przede wszystkim dla pasażerów. Inwestycja pozwoli na zwiększenie komfortu podróży, a także skrócenie czasu przejazdu na najbardziej obciążonych odcinkach łączących aglomerację warszawską z pozostałymi obszarami województwa mazowieckiego, łódzkiego, lubelskiego i świętokrzyskiego.
Nowe składy pojawią się na tzw. liniach radomskich: Radom–Drzewica, Radom–Dęblin, Radom–Skarżysko-Kamienna, Radom–Warka–Warszawa, a także na planowanym do realizacji w ramach Programu Kolej Plus połączeniu Dobieszyn–Kozienice.
Pojazdy będą mogły w przyszłości obsługiwać też połączenia: Warszawa–Małkinia–Ostrów Mazowiecka, Siedlce–Sokołów Podlaski, Siedlce–Łuków.
Radna województwa mazowieckiego Anna Brzezińska, zwraca uwagę, że to inwestycja potrzebna i oczekiwana przez mieszkańców.
Powiększenie parku taborowego umożliwi uruchomienie nowych połączeń na odcinkach, na których obecnie nie kursują pociągi pasażerskie. Nowe pojazdy będą obsługiwać połączenia planowane do realizacji w ramach projektów Kolej Plus, czyli linie do Kozienic, Ostrowi Mazowieckiej i Sokołowa Podlaskiego.
- powiedziała radna Anna Brzezińska.
Pojazdy trafią do Kolei Mazowieckich najpóźniej w 2026 roku.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz