Jak czytamy w komunikacie firmy Budimex, wykonawcy inwestycji, w ramach kontraktu dotyczącego przebudowy stacji Warszawa Zachodnia aktualnie realizowane są prace na odcinku o długości 3,5 km.
Obecnie trwa budowa konstrukcji zadaszenia nad peronami 3, 4 i 5 oraz nowych peronów. Ponadto od strony Woli powstaje budynek dworca. Na placu budowy pracuje prawie 550 osób i ok. 130 jednostek sprzętowych.
- czytamy w komunikacie firmy Budimex.
[FOTORELACJA]2214[/FOTORELACJA]
Prace nad największą inwestycją PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. o wartości ponad 1,9 mld zł realizowane przez Budimex rozpoczęły się w grudniu 2020 roku. Zaawansowanie prac na Warszawie Zachodniej to ok. 60 proc. Trwają obecnie prace nad konstrukcją zadaszenia nad peronami 3, 4 i 5.
W części centralnej stacji powstaje zadaszenie hali dworca, które posadowione jest na baretach. Zakończono w tym miejscu już roboty fundamentowe, czyli ponad 100 metrów bieżących ścian szczelinowych, które sięgały nawet 35 metrów poniżej poziomu terenu
– mówi Patryk Jaworski, Kierownik Budowy stacji Warszawa Zachodnia w Budimex SA.
Rozpoczęło się betonowanie pierwszej płyty stropowej przejścia podziemnego w miejscu peronów 3, 4 i 5. Dalsze prace będą kontynuowane pod peronem 4 i 5, powstanie także konstrukcja nowych peronów. Ponadto od strony Woli powstaje budynek dworca.
Udało nam się już zrealizować ok. 70 proc. konstrukcji stalowej. Wykonaliśmy wszystkie fundamenty i 60 proc. ścian. W części wschodniej trwa budowa ściany oporowej o 280 metrach długości. Będzie służyła jako opór nasypu, który umożliwi połączenie torów średnicowych i dalekobieżnych, a dokładniej toru 2 z 1 ŚR prowadzącym do Warszawy Centralnej i dalej Warszawy Wschodniej
– dodaje Patryk Jaworski.
Od strony stacji Warszawa Włochy trwają prace nad kontynuacją obiektu inżynieryjnego, który jest dwupoziomowym skrzyżowaniem układu torowego. Wykonane zostało już posadowienie obiektu. Pod nim, a także pod torem linii radomskiej nawiercono 10 km kolumn DSM.
Zakończenie prac na peronach 3 i 4 jest planowane do września tego roku. Z kolei od czerwca tego roku powinny być czynne wszystkie cztery tory linii średnicowej idącej od stacji w kierunku Warszawy Centralnej i Wschodniej.
Warszawa Zachodnia to strategiczna w Polsce stacja pod względem liczby kursujących pociągów. Średnio na dobę przejeżdża przez nią około 1000 pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych.
[ZT]119567[/ZT]
Po przebudowie Warszawa Zachodnia zapewni większą dostępność oraz oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. Kompleksowo przebudowywane są obiekty inżynieryjne, kilometry instalacji, tory, rozjazdy i sieć trakcyjna.
Zakończenie inwestycji o wartości 1,9 mld zł planowane jest w 2024 roku. Zaznaczyć trzeba, że pierwotnie prace miały się zakończyć jesienią 2023 roku.
[ZT]119525[/ZT]
[ZT]119445[/ZT]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz