Jak zaznaczyło biuro, zamierzenie budowlane polega na budowie stacji C03 (ul. Lazurowa/ul. Górczewska - rejon Urzędu Dzielnicy Bemowo), budowie tuneli wraz z łącznikiem tunelowym, budowie i przebudowie infrastruktury technicznej i obiektów towarzyszących w tym: budowie wejść, wind, czerpnio-wyrzutni, wyrzutni i przebudowie sieci uzbrojenia terenu, dróg i układu drogowego wynikającego z budowy metra oraz rozbiórce budynku ekspedycji zlokalizowanego przy ul. Górczewskiej 249 i masztu stacji bazowej telefonii komórkowej.
Nadając decyzji rygor natychmiastowej wykonalności, wojewoda przychylił się do wniosku stołecznego ratusza, który argumentował ten wniosek tym, że "przedmiotowa inwestycja, uważana za największą inwestycję samorządową w Polsce, jest zadaniem wpisanym w +Strategię Rozwoju Miasta Stołecznego Warszawy do 2020 roku+ stanowi jeden z głównych celów operacyjnych ww. strategii".
- Przedsięwzięcie jest niezbędne do poprawy jakości zintegrowanego systemu komunikacji publicznej m.st. Warszawy, które przyczyni się do wzrostu jakości życia mieszkańców Warszawy, zmniejszenia ruchu samochodowego i hałasu, co przyczyni się również do poprawy jakości środowiska - dodał.
Jak przekazał zespół prasowy wojewody, projekt budowlany został sprawdzony pod względem materialno-prawnym, zgodnie z przepisami prawa budowlanego. - Po analizie dokumentów nie stwierdzono nieprawidłowości i braków w załączonym projekcie budowlanym - zaznaczył zespół prasowy.
12 lipca wojewoda mazowiecki wydał pozwolenie na budowę stacji Chrzanów (ul. Rayskiego/ul. Szeligowska), a 24 czerwca na budowę stacji Karolin (ul. Sochaczewska/ul. Połczyńska). Decyzjom również nadano rygor natychmiastowej wykonalności. Tym samym wszystkie trzy planowane na zachodnim odcinku linii M2 stacje metra mają już pozwolenie na budowę. Na pozwolenie czeka jeszcze stacja Techniczno-Postojowej (STP) "Mory" wraz z STP "Mory".(PAP)
Autorka: Marta Stańczyk
mas/ jann/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz