- Z uwagi na konieczność wykonania dodatkowych prac, realizacja inwestycji może nie zakończyć się do końca 2022 roku - informuje legionowskie starostwo powołując się na inwestora, czyli kolejową spółkę PKP PLK S.A.
Choć zakończenie inwestycji może zostać opóźnione, to jak zaznaczają powiatowi urzędnicy prace idą pełną parą.
Obecnie wykonawca na odcinku około 1 km od stacji Wieliszew prowadzi prace w zakresie zabudowy nawierzchni toru, Układane są warstwy podsypki, podkłady kolejowe i szyny oraz wykonywane są odwodnienia.
Zakończyły się prace związane z budową nowych przepustów na ciekach wodnych. W zakresie przejazdu kolejowo-drogowego przebudowana została nawierzchnia drogi wojewódzkiej nr 631, a w chwili obecnej prowadzone są prace ziemne po północno-zachodniej stronie drogi wojewódzkiej, polegające na poszerzeniu nasypu pod ciąg pieszo-rowerowy.
Z prac w obszarze przejazdu pozostają jeszcze do zabudowy urządzenia przejazdowe kat. B – napędy, rogatki, sygnalizatory oraz urządzenia sterujące.
W obszarze stacji Zegrze Południowe zakończyły się prace związane z wykonaniem korpusów obu peronów. W zakresie prac torowych na stacji Zegrze Południowe przygotowywane jest podłoże przed ułożeniem nawierzchni torowej, a także prowadzone są prace instalacyjne infrastruktury kolejowej.
Do końca sierpnia przewiduje się ukończenie robót torowych w okolicy stacji Wieliszew oraz w rejonie stacji Zegrze Południowe.
Po zakończeniu przebudowy, nowym odcinkiem torów od Wieliszewa do Zegrza Południowego pociągi mają pojechać nawet 80 km/h. Połączenie to będą obsługiwały pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej - Linia S4.
Zgodnie z założeniami w ciągu doby do Zegrza i z powrotem ma jeździć 30 pociągów. Co pół godziny w szczycie i co godzinę poza nim.
Modernizację linii kolejowej do Zegrza Południowego w formule „projektuj i buduj” realizuje za blisko 42 mln złotych brutto konsorcjum firm Gór-Tor Maciej Górniak ze Stupska (lider) i Przedsiębiorstwo Inżynierii Budowlanej Kopacki z Rakoniewic (partner).
Projekt „Prace na linii kolejowej nr 28 Wieliszew – Zegrze” jest dofinansowany ze środków z udziałem Funduszy Europejskich w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014–2020.
Więcej na ten temat pisaliśmy w poniższych artykułach:
[ZT]116498[/ZT]
[ZT]116089[/ZT]
Mieszkaniec Zegrza22:21, 30.08.2022
Zapraszam w okolice budowy. Pracę idą pełną parą. Dobre żarty???
Tomek Janiszewski20:34, 19.10.2022
A tu na dniach zaczęło się mówić o kolejnej obsuwie. Tym razem Gór-Traktor otrzymał dyspensę na cały rok! Czyli należy teraz spodziewać się wielomiesięcznego letargu, podobnego do tego jaki obserwowaliśmy od maja do grudnia 2021 roku?
Piotr12:25, 21.10.2022
Oddajcie ta inwestycję Strabagowi to zrobi w 3 miesiące. Popatrzcie jak idą i jak są zaprojektowane prace przy drodzie do ronda w Zegrzu (patrz wiadukt). Prace idą non stop, wszystko jest ustalone np. ograniczenia w ruchu i wykonane w terminie (np. wyłączenie trasy na minuty, aby utrzymać przepustowość). Jestem pozytywnie zaskoczony i miło patrzeć jak ida prace. Gdy na torach to bobry zaczną robić podkopy w tych piaskowych nasypach, a zielarze zaczną zbierać zioła które wyrosły w miejscu torów. Oczy bolą patrzeć od tego pośpiechu i zaangażowania. :)
0 0
A jak kto nie ma czasu jeździć do Zegrza - może zapoznawać się na bieżaco z postępami robót na:
https://www.skyscrapercity.com/threads/lk28-wieliszew-zegrze-kolej-p%C3%B3%C5%82nocnego-mazowsza-zegrze-przasnysz.2294174/page-26
I nawet jeśli prace znowu zostaną wstrzymane na czas nieokreślony, jak to się stało na wiosnę 2021 roku - odnotujemy to i nagłośnimy!