Prace przy odbudowie linii kolejowej z Wieliszewa do Zegrza Południowego (gmina Nieporęt) zostały wznowione - informują w komunikacie Polskie Linie Kolejowe. Jeśli nic nie opóźni prowadzonych robót, linia będzie gotowa do użytku do końca bieżącego roku. Pociągi pojadą nią z prędkością nawet 80 km/h. Oznacza to, że czas podróży z Wieliszewa do Zegrza Południowego wyniesie nie więcej niż 4 minuty.
Jak czytamy w komunikacie Polskich Linii Kolejowych, na stacji Zegrze Południowe budowane są w tej chwili dwa nowe perony - są fundamenty dla nowych konstrukcji. Od strony Wieliszewa wykonawca przygotowuje teren dla nowego toru. Następnie układane będą podkłady i szyny. Montowane są fundamenty słupów sieci trakcyjnej. Wzdłuż linii układane są również kable służące do obsługi urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Prace na linii Wieliszew - Zegrze Południowe oprócz budowy nowych torów, obejmują także montaż rozjazdów. Będzie zamontowana sieć trakcyjna. Prowadzenie ruchu pociągów zapewni nowoczesny system sterowania.
Nową linią pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 80 km/h. Przejazd między Wieliszewem a Zegrzem Południowym zajmie około 4 minut.
Zegrze Południowe
Na stacji Zegrze Południowe przewidziano ławki, wiaty i funkcjonalne oświetlenie. Dobrą orientację zapewnią tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Stacja będzie dostępna dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się - m.in. pojawią się linie naprowadzające, które ułatwią dojście osobom niewidomym i słabowidzącym.
Wieliszew Centrum - dodatkowy dostęp do kolei
Na trasie zbudowany zostanie dodatkowy przystanek Wieliszew Centrum - w rejonie skrzyżowania linii kolejowej z ul. Modlińską (droga wojewódzka nr 631). Będą mogli z niego korzystać wszyscy podróżni dzięki przygotowaniu dojść dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na przejeździe kolejowo-drogowym. Przejazd zostanie przebudowany i wyposażony w sygnalizatory i rogatki.
Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kosztować ma 45 mln zł netto i jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej. Planowany termin zakończenia budowy linii to koniec 2022 roku.
Legionowo: Osobówka potrąciła 16-latka na hulajnodze
Więcej przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych trzeba pobudować. Jest ich zdecydowanie za mało. Powinny być na każdej ulicy co 20 metrów. Polska będzie w końcu drugim Bangladeszem
K;-)
11:42, 2025-11-10
„To dramat. Ludzie tracą nerwy i godność” – mie...
To ile deweloper obiecywał do Centrum? 20min?
Kuki
21:24, 2025-11-09
Legionowo: Osobówka potrąciła 16-latka na hulajnodze
A ten chłopak to oczywiście w kasku był , a hulajnoga była oświetlona?
Yoolca
11:40, 2025-11-09
„To dramat. Ludzie tracą nerwy i godność” – mie...
Praprzyczyną wszystkiego jest brak mostów, warianty obwodnicy S50 proponowane przez miasto Serock też nie zakładają budowy nowego mostu, tylko "dociążenie" mostu w Wierzbicy, więc i tak nic się zmieni.
Koyote
08:22, 2025-11-09
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz