Jak czytamy w uzasadnieniu stanowiska, Rada Gminy Wieliszew kolejny raz stoi na stanowisku, że wszystkie proponowane w poprzednich konsultacjach warianty, a więc również wybrany obecnie do realizacji wariant nr 4 są w sprzeczności z interesem Gminy Wieliszew i jej mieszkańców oraz środowiska naturalnego.
Realizacja tej inwestycji stanowi zagrożenie zarówno dla integralności wspólnoty gminnej oraz powiatowej, jak i własności prywatnej mieszkańców, a także zagraża środowisku przyrodniczemu. Już poprzednio Rada Gminy Wieliszew wskazywała, iż wybór jakiegokolwiek z tych wariantów spowoduje negatywne skutki odczuwalne w wielu płaszczyznach funkcjonowania Gminy, powiatu i osób ten teren zamieszkujących, przy jednoczesnym braku jakichkolwiek korzyści i dlatego ten argument również dotyczy wariantu nr 4. Oczekiwanym jest wykorzystanie jedynie dotychczasowego pasa będącego w posiadaniu PKP PLK.
- czytamy w uzasadnieniu stanowiska.
Radni zaznaczają jednak, że realizacja inwestycji w dotychczasowym korytarzu, co prawda oznaczałaby rezygnację z kryterium “dużych prędkości”, ale zapewniłaby oczekiwaną przepustowość na trasie Warszawa - Nasielsk.
Pozwoliłoby to na spełnienie oczekiwań pomysłodawców inwestycji przy jednoczesnym zminimalizowaniu strat oraz zniwelowaniu utrudnień dla mieszkańców gmin w sąsiedztwie istniejącego przebiegu linii kolejowej.
W kwietniu br. informowaliśmy o wyborze przez PKP PLK tzw. korytarza nr 4 do dalszych analiz w ramach studium wykonalności nowej linii kolejowej między Warszawą a Nasielskiem.
[ZT]136986[/ZT]
Według założeń trasa ta miałaby przebiegać tunelem pod Centrum Szkolenia Policji w Legionowie, a następnie przez teren gminy Wieliszew – m.in. przez Kałuszyn, Sikory, a dalej przez Psucin i Studzianki.
Choć wariant ten nie został jeszcze ostatecznie zatwierdzony do realizacji, jest obecnie poddawany analizom środowiskowym i kosztowo-korzyściowym. Decyzja o jego przyjęciu lub rezygnacji z całego projektu ma zapaść na początku 2026 roku. Gmina Wieliszew, podobnie jak wcześniej Miasto Legionowo, konsekwentnie sprzeciwia się takiemu przebiegowi linii.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz