Zamknij

Nieporęt: Nowy most kolejowy nad Kanałem Żerańskim już jesienią

12:31, 27.07.2022 Redakcja Aktualizacja: 14:58, 27.07.2022
Skomentuj Demontaż starego mostu kolejowego w Nieporęcie. Fot. fb / Maciej Mazur Wójt Gminy Nieporęt Demontaż starego mostu kolejowego w Nieporęcie. Fot. fb / Maciej Mazur Wójt Gminy Nieporęt

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., przedsiębiorstwo zajmujące się infrastrukturą kolejową, zdemontowało już stary most kolejowy nad Kanałem Żerańskim w Nieporęcie. Teraz powstanie tam nowa, jednotorowa konstrukcja która, jak twierdzą kolejarze, znacznie poprawi komfort podróży pociągami kursującymi do Radzymina. Zakończenie inwestycji jest planowane w listopadzie.

Przebudowa stalowego mostu kolejowego nad Kanałem Żerańskim w Nieporęcie rozpoczęła się w lipcu. Jak czytamy w komunikacie prasowym spółki PKP PLK, wykonawca zdemontował już konstrukcję starego obiektu. 

Stalowa konstrukcja mostu tzw. kratownica została przecięta na mniejsze elementy, które były usuwane przy pomocy dźwigu. Z przyczółków usunięto elementy, które podpierały stary most. W korycie Kanału Żerańskiego zamontowano również tymczasowe podpory. W sierpniu będzie na wyremontowane podpory nasuwana będzie nowa konstrukcja. Następnie zostanie ułożony nowy tor.

Nowe szyny kolejowe będą zamontowane na betonowych podkładach, a nie jak miało to miejsce w przypadku starego mostu na drewnianych. 

PKP PLK zapewnia, że przyjęte rozwiązanie ograniczy drgania i emisję hałasu. Nowa konstrukcja, będzie miała mniejszy wpływ na środowisko naturalne i pozwoli na zwiększenie prędkości pociągów pokonujących przeprawę. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie będą mogły przejechać przez most z prędkością 100 km/h, a towarowe 80 km/h.

Niestety, mimo apeli mieszkańców, nowy most nie zostanie wzbogacony o przeprawę dla pieszych i rowerzystów - o sprawie pisaliśmy w poniższej wiadomości.

[ZT]117068[/ZT]

Skoordynowali prace z drogowcami 

Czas wymiany mostu został skoordynowany z pracami przy rozbudowie Drogi Krajowej nr 61 na odcinku Legionowo - Zegrze Południowe. Dzięki temu obie kolejowe inwestycje na szlaku do Radzymina - przebudowa mostu nad Kanałem Żerańskim i przebudowa wiaduktu nad DK61 w Michałowie - Reginowie będą wykonane w tym samym terminie. Dla podróżnych to dobra informacja, bo ograniczy czas zamknięcia linii kolejowej.

Przebudowa mostu kolejowego nad Kanałem Żerańskim ma zakończyć się na początku listopada. Koszt inwestycji to 13 mln zł. PKP PLK finansuje ją z własnych środków.

[ZT]116959[/ZT]
 

(Redakcja)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%