Zamknij

Legionowo: Radna wnioskuje, by ratusz uruchomił miejską infolinię. Ma pomóc w zgłaszaniu problemów

18:57, 30.11.2023 Redakcja Aktualizacja: 12:55, 01.12.2023
Skomentuj Legionowo będzie miało miejska infolinię? Zdj. ilustracyjne, źródło: Legio24.pl / pexels.com Legionowo będzie miało miejska infolinię? Zdj. ilustracyjne, źródło: Legio24.pl / pexels.com

Podczas środowej (29.11) sesji Rady Miasta Legionowo, radna Agata Zaklika poinformowała, że wystąpiła z wnioskiem o uruchomienie przez Urząd Miasta specjalnej infolinii, dzięki której mieszkańcy mogliby zgłaszać problemy dotyczące działalności ratusza i podległych mu służb oraz zgłaszać awarie. Infolinia ta miałaby działać 24 godz. na dobę, 7 dni w tygodniu. Podobne rozwiązanie funkcjonuje w Warszawie.

Jak zaznaczyła podczas swojej wypowiedzi radna Agata Zaklika, pomysł na uruchomienie miejskiej, całodobowej infolinii wziął się po lekturze postów zamieszczanych przez mieszkańców w nieformalnych grupach na portalu społecznościowym Facebook.

Radna Zaklika zauważyła, że postów dotyczących działalności miejskich instytucji, czy awarii jest bardzo dużo, poruszają ważne kwestie, np. dotyczące kwestii bezpieczeństwa i generują ogromną liczbę komentarzy. Niestety rzadko kiedy takie posty doczekują się jakiejkolwiek oficjalnej reakcji władz miasta. Agata Zaklika uważa, że należy to zmienić, uruchamiając specjalną infolinię.

Jak ma wyglądać miejska infolinia według radnej Zakliki?

Radna Agata Zaklika postuluje, by specjalny numer telefonu legionowskiej infolinii miejskiej był czynny 24 godz. na dobę, 7 dni w tygodniu, a więc także w weekendy i święta. 

Pod tym numerem mieszkańcy mogliby zgłaszać problemy wymagające interwencji służb, czy miejskich instytucji, ale także pomysły na ulepszenie miasta i oddolne inicjatywy. Każde z takich zgłoszeń otrzymałoby odpowiedź. Zająłby się tym specjalny koordynator.

Zadaniem koordynatora, jak mówiła podczas sesji radna Agata Zaklika, byłoby nie tylko udzielenie odpowiedzi mieszkańcom, zgłaszającym problemy, ale także zadbanie o sprawny przepływ informacji pomiędzy mieszkańcami a urzędnikami i pracownikami miejskich spółek i instytucji, w tym odpowiedzialnych za bezpieczeństwo.

Koordynator informowałby także o statusie zgłoszenia oraz sposobie rozwiązania problemów zgłoszonych przez mieszkańców.

Problemy i wnioski, sygnalizowane z wykorzystaniem Facebook-a, dotyczą spraw z obszarów: bezpieczeństwo, transport publiczny, drogownictwo, porządek publiczny, ceny usług, brak dostępności usług i awarie. Na podstawie ilości postów można wyciągnąć wniosek, że istnieje konieczność podjęcia skoordynowanych działań przez Urząd Miasta Legionowo, umożliwiających dwukierunkowy przepływ informacji pomiędzy mieszkańcami a Urzędem Miasta Legionowo, podległymi instytucjami, służbami, czy spółkami. Aktualnie mieszkańcy korzystają z przystępnego narzędzia do zadawania pytań, składania skarg, wyrażania opinii mając świadomość, że ten sposób komunikowania swoich opinii jest szybki, skuteczny i dociera do wielu osób jednocześnie. Niektóre problemy zgłaszane przez mieszkańców, na prywatnych grupach, osiągają ilość 200 – 300 komentarzy. W większości przypadków nie ma oficjalnego stanowiska oraz informacji zwrotnej Urzędu Miasta Legionowo, skierowanej do autora danego postu. Brakuje dialogu z mieszkańcami i osobami, które korzystają z szerokiej oferty usług publicznych na terenie Legionowa. Przekaz jest jednokierunkowy.

- powiedziała w uzasadnieniu swojego wniosku radna Agata Zaklika.

Jak dodała wnioskodawczyni, uruchomienie infolinii powinno być pierwszym krokiem w kierunku efektywnej, dwukierunkowej komunikacji między mieszkańcami, a Urzędem Miasta Legionowo.

Wideo - radna Agata Zaklika o swoim wniosku

Wideo: YouTube Legio24 / Źródło: UM Legionowo

Jakie stanowisko zajmą wobec tej propozycji władze naszego miasta? Gdy tylko odpowiedź się pojawi, będziemy o tym informować w Portalu Legio24.pl

Warszawa ma podobne rozwiązanie

Stolica już wiele lat temu uruchomiła Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115. Numer jest do dyspozycji 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu i umożliwia między innymi:

  • uzyskanie pełnej informacji o usługach realizowanych przez Urząd Miasta i jednostki miejskie,
  • zgłoszenie problemu, którym powinny zająć się służby miejskie (interwencja),
  • przekazanie swojego pomysłu na ulepszenie miasta (inicjatywa/wolny wniosek).

Co ważne, zgłoszeń można dokonywać nie tylko telefonicznie, ale też przez aplikację, stronę www i maila.

(Redakcja)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

EwaEwa

2 1

Przepraszam a od czego są radni? To im zgłaszamy problemy? Widać i słychać że wybory się zbliżają Pani Zaklika nadzwyczaj aktywna pod koniec kadencji. 19:26, 30.11.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AdamAdam

2 1

Zanim wszedłem w treść i przeczytałem tytuł byłem pewien że to tylko Zaklika mogła wymyśleć. I miałem rację. Nic nie robiła przez 5.5 roku kadencji a teraz wybory się zbliżają i rozpoczęła produkcję pomysłów żeby przypomnieć o sobie że istnieje np poprzez tego rodzaju artykuły. 08:03, 01.12.2023

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%