Jak przekazało Centrum e-Zdrowia, jest to związane z usługami świadczonymi przez zewnętrznego dostawcę.
Centrum e-Zdrowia zapewniło, że jego eksperci monitorują sytuację i pozostają w stałym kontakcie z zewnętrznym podmiotem odpowiedzialnym m.in. za utrzymanie systemów IKP i mojeIKP, który zidentyfikował problemy mające wpływ na płynność funkcjonowania systemów.
"Centrum e-Zdrowia współpracuje z zewnętrznym dostawcą oraz producentem urządzeń, w których odnotowano problemy techniczne, w celu jak najszybszego usunięcia występujących trudności" - przekazano.
Centrum dodało, że problemy nie wpływają na bezpieczeństwo danych w systemie e-zdrowia (P1) w Polsce. Poinformowało również, że w przypadku trudności, pilne recepty mogą być realizowane bez wykorzystania systemu P1, zgodnie z procedurą wystawienia i realizacji e-recept w razie braku dostępu do systemu e-zdrowie. Natomiast w przypadku braku konieczności realizacji recepty w poniedziałek, Centrum zachęca do jej wykupienia w kolejnych dniach.
Centrum e-Zdrowia jest państwową jednostką budżetową, powołaną przez Ministra Zdrowia.(PAP)
mchom/ mark/ red
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz