Przez kolejne trzy lata, do końca marca 2028 r., nadal będzie można korzystać z działającego już od 20 lat jednego biletu obowiązującego w warszawskiej komunikacji miejskiej, w pociągach Kolei Mazowieckich i WKD.
Zarząd Transportu Miejskiego podpisał na kolejne trzy lata umowy z Kolejami Mazowieckimi i z Warszawską Koleją Dojazdową na ofertę wspólnego biletu - poinformował rzecznik ZTM Tomasz Kunert.
Dzięki ofercie wspólnego biletu ZTM-KM-WKD pasażerowie z biletem ZTM dobowym lub dłuższym, biletem seniora i dużej rodziny mogą jeździć pociągami Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej w określonej strefie - bez konieczności kupowania dodatkowego biletu na pociąg.
"Wspólny Bilet ZTM-KM-WKD to nie tylko wygoda w codziennych podróżach, ale także wymierne korzyści finansowe - rocznie można zaoszczędzić nawet kilkaset złotych. Nie bez znaczenia jest również aspekt ochrony środowiska - transport szynowy uznawany jest za najbardziej ekologiczny" - zaznaczyła dyrektor ZTM Katarzyna Strzegowska.
Kolejne umowy miasta z Kolejami Mazowieckimi i Warszawską Koleją Dojazdową zostały zawarte na trzy lata - od 1 kwietnia 2025 r. do 31 marca 2028 r.
"Wartość porozumienia z Kolejami Mazowieckimi to ponad 828 mln zł brutto (w tym roku ponad 206 mln zł brutto), a z WKD - 66 mln zł brutto (z czego w tym roku ponad 15 mln zł brutto)" - przekazał Kunert.
Na podstawie nowego porozumienia pasażerowie będą mogli korzystać z oferty wspólnego biletu ZTM-KM-WKD w pociągach Kolei Mazowieckich na terenie aglomeracji ograniczonym stacjami:
- na podstawie biletów ZTM ważnych w I strefie biletowej,
a także na odcinkach leżących w II strefie biletowej ZTM:
- na podstawie biletów ważnych w I i II lub w II strefie biletowej ZTM.
Dodatkowo bilety jednorazowe przesiadkowe i czasowe honorowane będą w pociągach KM obsługujących połączenia kolejowe z Lotniskiem Chopina wyłącznie na odcinku Warszawa Płudy - Warszawa Lotnisko Chopina.
Z pociągów WKD można korzystać na obszarze ograniczonym stacjami Warszawa-Śródmieście WKD - Opacz.
"Strefa obowiązywania wspólnego biletu ZTM-KM-WKD sięga kilkunastu kilometrów poza Warszawę. Mieszkańcy gmin sąsiadujących ze stolicą mogą dojechać do jednej ze stacji skomunikowanej z warszawską komunikacją i przesiąść się do tramwaju, autobusu lub metra, którymi mogą +rozjechać się+ po całej stolicy; zwłaszcza, że dzięki dopłatom gmin mogą kodować bilety metropolitalne (30- lub 90-dniowe) w niższej cenie" - przekazał Kunert.
Zielono-białe pociągi mazowieckiego przewoźnika zatrzymują się w samym sercu Warszawy - na stacji Warszawa Śródmieście i w pobliżu stacji obu linii metra: Centrum, Dworzec Gdański, Stadion Narodowy, Dworzec Wileński, Młynów.
W stolicy pociągi KM są dopełnieniem miejskiej sieci komunikacyjnej w centrum Warszawy i na jej obrzeżach - bo jeżdżą w Wawrze, Białołęce, Targówku, Ursynowie, Ursusie i Włochach. Połączenia KM uzupełniają się z warszawską SKM - sięgają dalej w głąb województwa, a na wspólnych z SKM odcinkach tras, tam, gdzie jest najwięcej pasażerów, pociągi na stacjach pojawiają się częściej.
"Oferta wspólnego biletu ZTM-KM-WKD z Kolejami Mazowieckimi działa w aglomeracji warszawskiej od 2005 r., czyli już 20 lat. Na początku współpraca obejmowała tylko jedną trasę, między Dworcem Wschodnim a Ursusem. To był strzał w dziesiątkę i już w następnym roku można było z jednego biletu korzystać w całej Warszawie. Oferta przez cały czas się rozwijała i przyciągała coraz większą liczbę pasażerów z Warszawy i okolicznych miejscowości. W 2007 r. do porozumienia dołączyła Warszawska Kolej Dojazdowa, a stopniowo także podwarszawskie miejscowości, do których dojeżdżają Koleje Mazowieckie" - wyjaśniła Strzegowska.
W 2009 r. system objął wszystkie przystanki między Warszawą i odpowiednio: Pruszkowem, Płochocinem, Chotomowem, Nieporętem, Zagościńcem, Sulejówkiem (Miłosna), Śródborowem i Zalesiem Górnym.
W 2024 r. w ramach oferty wspólnego biletu ZTM-KM-WKD z przejazdów koleją skorzystało ponad 41 mln pasażerów, czyli o ok. 5 proc. więcej niż rok wcześniej. (PAP)
mas/ joz/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz