Fotoradar z największą liczbą naruszeń znajduje się w Świdniku (woj. lubelskie), zarejestrował 21 044 naruszeń. Cztery fotoradary z kolejną największą liczbą naruszeń znajdują się w woj. śląskim: w Rudzie Śląskiej - 10 770 naruszeń, Wanatach - 10 284, Bieruniu - 10 028 i Gliwicach - 9 531.
[ZT]135149[/ZT]
Natomiast 65 urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości (OPP) zarejestrowały w 2024 r. 371 074 przekroczenia dozwolonej prędkości. OPP z największą liczbą wykroczeń jest dolnośląski odcinek A4 pomiędzy Kostomłotami a Kątami Wrocławskimi. W 2024 r. urządzenie zarejestrowało 80 211 naruszeń.
Z kolei w Katowicach na odcinku ul. Nikodema i Józefa Renców było to 29 890 przekroczeń, a w warszawskim odcinku S2 w tunelu - 21 662. Kolejne odcinki z największą liczbą wykroczeń znajdowały się w Wyszkowie - 20 717 oraz Mikołowie - 17 629.
47 systemów RedLight, czyli monitorujących wjazd pojazdów na czerwonym świetle, działających na skrzyżowaniu zarejestrowało w 2024 roku 60 509 takich wykroczeń. Najwięcej w Łodzi (ul. A. Puszkina, ul. Rokicińska) - 6 833 i (ul. Obywatelska, Al. Jana Pawła II) - 3 229, w Krakowie (Aleja Pokoju, ul. Nowohucka) - 5 041 i (ul. Księdza Józefa Tischnera, ul. Jana Brożka, ul. Zakopiańska, ul. Wadowicka) - 3 641 oraz w Jeleniej Górze (Al, Jana Pawła II, ul. Grunwaldzka) - 2 641.
[ZT]135414[/ZT]
Systemy RedLight na przejazdach kolejowo-drogowych najwięcej naruszeń zarejestrowały w Warszawie na ul. Cyrulików - 4 995, we Wrocławiu na ulicy Średzkiej - 4 489 i ulicy Szczecińskiej - 2 206. W łódzkim Radomsku na ul. Piłsudskiego, gdzie taki system działa od lipca 2024 roku, urządzenie zanotowało 587 wykroczeń.
"Obecnie CANARD realizuje projekt rozbudowy systemu fotoradarowego, finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy. Zakłada on montaż 70 nowych fotoradarów, 43 systemów odcinkowego pomiaru prędkości, 10 systemów rejestrujących wjazd na czerwonym świetle na skrzyżowanie oraz 5 systemów rejestrujących wjazd na czerwonym świetle na przejeździe kolejowo-drogowym"
- przekazał PAP Główny Inspektorat Transportu Drogowego.
Planowany termin realizacji projektu to połowa 2026 roku. (PAP)
Aleksandra Kiełczykowska
ak/ jann/ mhr/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz