W ostatnich dniach do jednej z warszawskich placówek ZUS zgłosiła się klientka podejrzewając, że mogła paść ofiarą oszustwa internetowego. Kobieta poinformowała, że podczas przeglądania jednego z portali społecznościowych natknęła się na informację dotyczącą powiększenia środków ulokowanych na koncie bankowym. Przekaz ten, według jej relacji, dotyczył rzekomych programów oszczędnościowych związanych z ZUS. Po dodaniu komentarza z prośbą o więcej szczegółów, otrzymała na swój adres e-mail wiadomość z załączoną umową do podpisania.
ZUS podkreśla, że nie prowadzi takich działań komunikacyjnych i apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności.
– Nie wysyłamy do nikogo wiadomości z linkami, w które należy wejść, nie prosimy też o podawanie danych wrażliwych niezabezpieczonymi kanałami komunikacj
– wyjaśnia Wojciech Ściwiarski, rzecznik prasowy ZUS w województwie mazowieckim.
– W przypadku wątpliwości co do nadawcy otrzymanej wiadomości prosimy o kontakt z najbliższą placówką ZUS lub Centrum Kontaktu Klientów pod numerem 22 560 16 00 albo mailowo: [email protected] – dodaje rzecznik ZUS.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz